divendres, 12 de juny del 2020

CADA DIUMENGE*

Evangeli (Jn 6,51-58) Festivitat de Corpus Chruisti (14 de juny de 2020), i comentari de J.A.Pagola

Evangeli.
En aquell temps Jesús digué als jueus: «Jo soc el pa viu, baixat del cel. Qui menja aquest pa, viurà per sempre. Més encara: El pa que jo donaré és la meva carn, perquè doni vida al món». Els jueus es posaren a discutir. Deien: «Com s'ho pot fer, aquest, per donar-nos la seva carn per menjar?». Jesús els respongué: «Us ho dic amb tota veritat: Si no mengeu la carn del Fill de l'home i no beveu la seva sang, no podeu tenir vida en vosaltres. Qui menja la meva carn i beu la meva sang té vida eterna, i jo el ressuscitaré el darrer dia. Ben cert: la meva carn és un veritable menjar, i la meva sang és una veritable beguda. Qui menja la meva carn i beu la meva sang està en mi i jo en ell. A mi m'ha enviat el Pare que viu, i jo visc gràcies al Pare; igualment, els qui em mengen a mi viuran gràcies a mi. Aquest és el pa baixat del cel. No és com el que van menjar els vostres pares. Ells van morir, però els qui mengen aquest pa, viuran per sempre». (Jn 6,51-58)

 

Comentari.
Per celebrar l’eucaristia dominical no n’hi ha prou amb seguir les normes prescrites o pronunciar les paraules obligades. No n’hi ha prou tampoc amb cantar, senyar-se o donar-nos la pau en el moment adequat. És molt fàcil assistir a missa i no celebrar res al cor; sentir les lectures corresponents i no escoltar la veu de Déu; combregar piadosament sense combregar amb Crist; donar-nos la pau sense reconciliar-nos amb ningú. Com viure la missa del diumenge com una experiència que renovi i enforteixi la nostra fe?
Per començar, hem d’escoltar amb atenció i alegria la Paraula de Déu, i en concret l’evangeli de Jesús. Durant la setmana hem vist la televisió, hem escoltat la ràdio i hem llegit la premsa. Vivim atordits per tota classe de missatges, veus, notícies, informació i publicitat. Necessitem escoltar una altra veu diferent que ens guareixi per dins.
És un respir escoltar les paraules directes i senzilles de Jesús. Porten veritat a la nostra vida. Ens alliberen d’enganys, pors i egoismes que ens fan mal. Ens ensenyen a viure amb més senzillesa i dignitat, amb més sentit i esperança. És una sort fer el recorregut de la vida guiats cada diumenge per la llum de l’evangeli.
La pregària eucarística constitueix el moment central. No ens podem distreure. «Aixequem el cor» per donar gràcies a Déu. És bo, és just i necessari agrair a Déu per la vida, per la creació sencera i pel regal que és Jesucrist. La vida no és només treball, esforç i agitació. És també celebració, acció de gràcies i lloança a Déu. És bo reunir-nos cada diumenge per sentir la vida com a regal i donar gràcies al Creador.
La comunió amb Crist és decisiva. És el moment d’acollir Jesús en la nostra vida per experimentar-lo en nosaltres, identificar-nos amb ell i deixar-nos treballar, consolar i enfortir pel seu Esperit. Tot això no ho vivim tancats en el nostre petit món. Cantem junts el Parenostre sentint-nos germans de tots. Li demanem que a ningú li falti el pa ni el perdó. Ens donem la pau i la volem per a tothom.
*.- José Antonio Pagola
Traductor: Francesc Bragulat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada