Per: Antoni Ferret - (aferret2@moviments.net)
És una cosa ben sorprenent. La
idea central de la predicació de Crist era el Regne de Déu. En canvi aquesta
idea és desconeguda en la predicació de l'Església.
Presumptament, el Regne de Déu
és una realitat que ultrapassa la vida terrena i la Història, però que ha de
gestar-se «dins la Història». És a dir, que la preparació del Regne s'ha de fer
en «aquesta» realitat mundana, en la línia de construir una societat lliure, justa
i pacífica. Quan, gràcies a la lluita i l'esforç de les persones de bona
voluntat, hi hagi una societat lliure, justa i en pau, en un grau relativament
alt, aleshores, presumptament, s'esdevindrà la segona vinguda de Crist per
inaugurar el Regne, ja dins una «nova» realitat.
Presumptament, és voluntat de
Déu que aquesta instauració depengui de la voluntat i l'esforç dels humans.
Així, doncs, quan es treballa
per millorar la societat —organitzant-se, manifestant-se, ajudant, firmant,
informant, votant, secundant qualsevol iniciativa bona— es treballa per la
instauració del Regne, poc o molt, mal sigui amb un granet de sorra. En canvi,
cada vegada que una persona cristiana o de bona voluntat es queda a casa o es
queda parada o s'absté o es desentén de qualsevol iniciativa, es retarda o es
fa retrocedir aquesta instauració.
Avui dia, de la mateixa manera
que l'Església oficial no predica el Regne de Déu, i no urgeix a treballar-hi,
tampoc els cristians i cristianes hi tenen gaire interès, és a dir, no tenen
gaire interès a treballar per una societat més justa, més lliure i més en pau.
D'aquí es desprèn una greu responsabilitat dels mossens (ja ni parlar dels
bisbes), quan, mal formats (o deformats) per un seminari on d'afers socials no
se'n podia ni parlar, prediquen un cristianisme de caire individual, vertical,
sense contingut social, no més enllà de la família i sectors afins.
En els darrers 150 anys, més o
menys, hi ha hagut un gran esforç i una gran lluita de moltes persones de bona
voluntat per fer una societat millor. Persones de diferents ideologies, però
molt i molt majoritàriament no creients. Les persones cristianes, en general,
se n'han desentès o bé han col·laborat a oposar-s'hi, sobretot votant opcions
conservadores. Alguns papes han impulsat l'anomenada Doctrina Social de
l'Església (avui dia arraconada pels papes anteriors), poc seguida pels
mateixos cristians i cristianes. Aquesta lluita no sempre ha estat ben
orientada, sobretot en les direccions de partits i grups. Hi ha hagut
fanatismes, i actituds criminals, etc. Al final s'ha saldat amb un notable retrocés.
¿No es podria pensar que els cristians i les cristianes han estat els grans
culpables d'aquest retrocés, per la seva omissió?
1.- del llibre del mateix
autor: «Per
un cristianisme en la frontera».
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada