divendres, 29 de juliol del 2016

DESEMMASCARAR LA INSENSATESA

L’evangeli d’avui 

 Vegis el comentari de: José A. Pagola: Diumenge 18 durant l’any – C (Lluc 12,13-21)

Llavors un d'entre la gent digué a Jesús: --Mestre, ordena al meu germà que es parteixi amb mi l'herència.
Ell li respongué: --Home, ¿qui m'ha manat que fos jutge o mediador entre vosaltres?
Llavors digué a la gent: --Estigueu alerta, guardeu-vos de tota ambició de riquesa, perquè, ni que nedi en l'abundància, la vida d'un home no prové pas dels seus béns.
I els explicà una paràbola: --A un home ric, la terra li va donar molt. Ell pensava: "Què faré, si no tinc on guardar la meva collita?" I es va dir: "Ja ho sé, què faré: tiraré a terra els meus graners, en construiré de més grans, hi guardaré tot el meu gra i els meus béns, i em diré a mi mateix: Tens molts béns en reserva per a molts anys; reposa, menja, beu i diverteix-te."
Però Déu li digué: --Insensat! Aquesta mateixa nit et reclamaran la vida, i tot això que has acumulat, de qui serà?
Així passa amb el qui reuneix tresors per a ell mateix i no es fa ric davant de Déu (Lc 12, 13-21).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada